Poradnik GIODO - Krok po kroku

W związku z bardzo często pojawiającymi się pytaniami i wątpliwościami użytkowników sklepu internetowego dotyczącymi obowiązku rejestracji bazy danych klientów sklepu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), przygotowaliśmy ilustrowany poradnik opisujący krok po kroku sposób prawidłowego wypełnienia wniosku. Poradnik uwzględnia najnowsze zmiany w ustawie obowiązujące od dnia 1 stycznia 2015 roku, ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2014r. poz. 1662.

Wniosek GIODO - sekcja D13

W sekcji D13 wniosku wymieniamy szczegółowo wszystkie podmioty, którym udostępniamy gromadzone dane. Tak więc w przypadku zdecydowanej większości sklepów internetowych będą to podmioty obsługujące wysyłkę zamówionych produktów do klientów sklepu (Poczta Polska, firmy kurierskie), firmy pośredniczące w obsłudze płatności elektronicznych (internetowych), jeśli oczywiście sklep udostępnia klientom możliwość dokonywania tego typu płatności, serwisy obsługujące gromadzenie opinii o sklepach - jeśli z takowych korzystamy, zewnętrzne serwisy realizujące wysyłkę mailingu do klientów itp.

Każdy wpis powinien zawierać dokładną nazwę i dane adresowe oraz rejestrowe (identyfikator REGON, NIP) podmiotu któremu udostępniamy dane. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby świadomie lub nieświadomie nie pominąć żadnego z podmiotów któremu przekazujemy gromadzone w bazie dane lub ich część, ponieważ w przypadku wykrycia takiego zdarzenia podczas kontroli administrator danych zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za ujawnianie zgromadzonych danych osobom lub podmiotom nieuprawnionym (nie znajdującym się w zgłaszanym wniosku).

W sytuacjach zmiany operatora płatności, firmy kurierskiej itp. po złożeniu wniosku rejestracyjnego GIODO, należy bezwzględnie złożyć wniosek aktualizujący podane w tej sekcji dane.

Wniosek GIODO - sekcja D13