Poradnik GIODO - Krok po kroku

W związku z bardzo często pojawiającymi się pytaniami i wątpliwościami użytkowników sklepu internetowego dotyczącymi obowiązku rejestracji bazy danych klientów sklepu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), przygotowaliśmy ilustrowany poradnik opisujący krok po kroku sposób prawidłowego wypełnienia wniosku. Poradnik uwzględnia najnowsze zmiany w ustawie obowiązujące od dnia 1 stycznia 2015 roku, ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2014r. poz. 1662.

Wniosek GIODO - sekcja C7

W sekcji C7 wniosku zaznaczamy zgodnie ze stanem faktycznym rodzaje gromadzonych danych. Na ilustracji zamieszczonej poniżej zaznaczony jest tylko podstawowy, najczęściej stosowany zakres danych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówień klientów sklepu, ponieważ jednak w zależności od konfiguracji oprogramowania sklepu i potrzeb jego właściciela gromadzimy również np. datę urodzenia lub numer ewidencyjny PESEL (niezbędny do wystawienia klientowi indywidulanemu faktury VAT) - również i te pola musimy zaznaczyć we wniosku. W przypadku bowiem kontroli GIODO, kontrolerzy w pierwszej kolejności sprawdzają zgodność przechowywanych w bazie danych z zakresem zdefiniowanym w złożonym wniosku.  

Wniosek GIODO - sekcja C7