Poradnik GIODO - Krok po kroku

W związku z bardzo często pojawiającymi się pytaniami i wątpliwościami użytkowników sklepu internetowego dotyczącymi obowiązku rejestracji bazy danych klientów sklepu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), przygotowaliśmy ilustrowany poradnik opisujący krok po kroku sposób prawidłowego wypełnienia wniosku. Poradnik uwzględnia najnowsze zmiany w ustawie obowiązujące od dnia 1 stycznia 2015 roku, ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2014r. poz. 1662.

Wniosek GIODO - sekcja B4

W sekcji B4 wniosku GIODO określamy podstawy prawne do gromadzenia danych osobowych. W przypadku sklepu internetowego najbardziej odpowiednim jest zaznaczenie punktu trzeciego, który najtrafniej określa konieczność gromadzenia danych klientów, nie należy również zapomnieć o zaznaczeniu punktu piątego. Można również zaznaczyć punkt pierwszy - nie oznacza on wcale, że klient sklepu musi cokolwiek podczas rejestracji w sklepie dodatkowo klikać czy potwierdzać, w zupełności wystarczającym jest odpowiednie sformułowanie regulaminu sklepu lub informacji o zasadach ochrony danych osobowych i zamieszczenie w jednym z punktów np. informacji o treści "Dokonując rejestracji w sklepie klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji zamówienia".

Wniosek GIODO - sekcja B4