Poradnik GIODO - Krok po kroku

W związku z bardzo często pojawiającymi się pytaniami i wątpliwościami użytkowników sklepu internetowego dotyczącymi obowiązku rejestracji bazy danych klientów sklepu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), przygotowaliśmy ilustrowany poradnik opisujący krok po kroku sposób prawidłowego wypełnienia wniosku. Poradnik uwzględnia najnowsze zmiany w ustawie obowiązujące od dnia 1 stycznia 2015 roku, ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2014r. poz. 1662.

Wniosek GIODO - sekcja B3

W zdecydowanej większości przypadków sklep internetowy instalujemy na dzierżawionej od firmy hostingowej powierzchni serwera. Konsekwencją tego jest więc fakt, że również baza danych sklepu wraz ze zgromadzonymi w niej danymi znajduje się na serwerze hostingodawcy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami musimy więc zawrzeć pisemną umowę z dostawcą hostingu w treści której powierzamy mu przetwarzanie bazy danych na jego urządzeniach (serwerze). Wypełnienie tej sekcji mogą jedynie pominąć właściciele sklepu internetowego zainstalowanego na własnym serwerze zlokalizowanym w siedzibie własnej firmy lub we własnym mieszkaniu. We wszystkich pozostałych przypadkach, niezależnie od tego czy korzystamy z dzierżawy miejsca na serwerze współdzielonym, VPS-ie, serwerze dedykowanym lub własnym serwerze umieszczonym w serwerowni firmy hostingowej (tzw. kolokacja) - zawsze musimy sporządzić umowę powierzenia przetwarzania danych i wyszczególnić dane firmy hostingowej w tej sekcji wniosku.

Wniosek GIODO - sekcja B3